صادرات ام دی اف :

MDF  مخفف کلمه  Medium Density Fibreboard است که نوعی از فرآوردهای چوبی محسوب می شود.

 ام دی اف یک تخته فیبر با چگالی متوسط چوبی است که به مواد ساخته شده از تراشه های چوب ترکیب شده با  رزین مصنوعی که در اثر حرارت و فشار به هم آمیخته شده اند گفته می شود.

تاریخچه

ام دی اف در اوایل دهه 1960 در ایالات متحده بر اساس طراحی تخته سخت ساخته شد، محصول مشابهی که توسط ویلیام میسون در سال 1925 اختراع شد. میسون تلاش کرد تراشه های چوب دور ریخته شده توسط کارخانه های چوب را به عایق مقرون به صرفه تبدیل کند، اما در اثر یک اتفاق، زمانی که فراموش کرد دستگاه را خاموش کند، ماشین آلات او به کار خود ادامه داد و تراشه های چوب را به یک ورقه نازک و بادوام تبدیل کرد.

انواع ام دی اف صادارتی و موارد مورد استفاده و مزایا آن

کلاس بندی انواع Mdf :

کلاس A (انواع ام دی اف نازک)

کلاس A انواع ام دی اف نازک را شامل می شود و برای پوشش سقف و دیوار، ساخت کفپوشها، خودروسازی، رویه درب های چوبی و حتی درساخت انواع کابینت و کمد مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاس B (انواع ام دی اف ضخیم)

کلاس B، ضخامت بالایی دارد و از آن برای ساخت روکش های دارای نقش و نگار، استفاده میکنند و  به خاطرضخامت بالا کار با آن آسان تر می باشد.

کلاسC (با فرمالدئید کم)

MDF های با فرمالدئید کم، در برابر خوردگی مقاوم بوده و گزینه خوبی جهت استفاده در صنعت مبلمان می باشند.

کلاس D ( مقاوم در برابر رطوبت)

کلاس D در برابر رطوبت مقاوم است و در آن از چسبی، به جای فرمالدئید استفاده می شود که موجب مقاومت در برابر رطوبت می شود و از آن در مکان های با رطوبت بالا استفاده میکنند. این تخته های مقاوم به رطوبت را می توان در ساخت درب های چوبی سرویس های بهداشتی، فریم انواع پنجره، پله ها و … استفاده نمود.

کلاس E   (مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها)

در کلاس E   ، از حشره کش ها و مواد ضد قارچ استفاده شده است که از نفوذ آنها به چوب جلوگیری می کند و در تولید پارکت و محصولات مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاس F   (مقاوم در برابر آتش)

کلاس F، از انواع ام دی اف است که می توان جهت جلوگیری از آتش بکاربرد. این تخته های چوبی، در ساخت کفپوش ها و دیوارپوش های مختلف کاربرد دارند.

کلاس G (با چگالی بالا یا HDF)

MDF های کلاس G، با افزایش پرس و برخی افزودنی ها، از چگالی بالاتر از ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب برخوردار است و برای محصولات چوبی سبک، گزینه مناسبی می باشند این کلاس به HDF نامیده می شوند.

کلاس H( عایق حرارتی، صوتی و …)

ام دی اف های کلاس H را می توان به عنوان عایق های حرارتی و صوتی، در بسیاری از محصولات، کاربرد دارد. این ام دی اف ها چگالی کمی داشته و LDF نامیده می شوند.

کلاس I (انواع ام دی اف با روکش تزئینی)

این نوع از MDF، دارای انواع روکش از جنس پی وی سی یا ملامینه است و با عنوان ام دی اف ملامینه از آن یاد می شود. ام دی اف کلاس I، در ادارات یا منازل و دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاس J  (قالب گیری شده)

یکی دیگر از انواع MDF که به عنوان رویه برای ساخت درب های چوبی، مورد استفاده قرار می گیرد؛ کلاس j این محصول است.

کلاس K

کلاس K، ام دی اف خام است که در ساخت ستون های داخل ساختمان، پارتیشن بندی، اسباب بازی و … مورد استفاده قرار می گیرد و به راحتی شکل می گیرد. از دیگر مزایای آن، می توان به قابلیت شکل پذیری آسان، داشتن لبه های محکم و سبک و سطوح صاف و متراکم اشاره کرد.

کلاس L (انواع ام دی اف هایگلاس)

یکی دیگر از انواع MDF، هایگلاس است که دارای روکش پلاستیکی به نام پلکسی گلاس از جنس پلی کربنات است که مانند شیشه، شفافیت بالایی دارد ولی نسبت به آن سبک تر است. این روزها از این کلاس MDF در ساخت انواع کابینت هایگلاس و دیگر ملزومات دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

صادرات ام دی اف :

از آنجایی که تخته های ام دی اف سفید  را می توان به طیف وسیعی از اندازه ها و اشکال برش داد، کاربردهای بسیاری از جمله  صادرات ام دی اف بسته بندی صنعتی، نمایشگرها، نمایشگاه ها، اسباب بازی ها و بازی ها، مبلمان و کابینت ها، صفحات دیواری، قالب گیری و قطعات درب را میتوان با آن ساخت.

مزایا

سطح ام دی اف  مسطح، صاف، یکنواخت، متراکم و بدون گره و طرح دانه است که عملیات تکمیل را آسانتر و یکنواخت می کند. لبه همگن MDF امکان ماشینکاری و تکنیک های تکمیلی پیچیده و دقیق را فراهم می کند. همچنین هنگام استفاده از MDF در مقایسه با سایر بسترها، ضایعات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پایداری و استحکام بهبود یافته خصوصیت مهم  صادرات ام دی‌اف  است .این یک جایگزین عالی برای چوب جامد در بسیاری از کاربردهای داخلی است.

صادرات ام دی اف
صادرات ام دی اف

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *