نئوپان سفید صادراتی
نئوپان سفید صادراتی

نئوپان سفید صادراتی؟  

 

نئوپان سفید صادراتی یکی از کاربردی ترین محصولاتی است که در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرد و از این کالا برای تولید انواع کمد، کابینت، میز و غیره استفاده می کنند.

نئوپان در این میان از خرده چوب های بزرگ تر که زیاد ریز نشده اند ساخته می شود به علت بزرگ تر بودن چوب ها پس فاصله بین آنها زیاد می شود در واقع تراکم ورق کم می شود و فاصله را با نوعی چسب یا رزین پر می کنند.

برای تشخیص نئوپان کافی است از قسمت های برش خورده به آن نگاه کنید و یا به قسمتی از آن در میانه ورق با انگشت ضربه بزنید تا صدای توخالی بودن ورق را حس کنید انگار صدا داخل ورق میپیچد و اگر گوش خود را روی آن بگذارید حتما حس می کنید.

 

یک تعریف کلی در صنعت مصنوعات چوبی وجود دارد که شامل تمامی این محصولات از هایگلاس گرفته تا نئوپان می شود و آنچیزی که ایجاد تفاوت می کند تنها تراکم مغزی و نوع روکش می باشد.

در واقع تولید ورق با ابعاد بزرگ از خرده چوب و چسب و رزین تحت فشار خیلی بالا همان تعریفی است که کل صنعت مصنوعات چوبی بر آن استوار شده است.

 

با توجه به این میزان از گستردگی محصول مسلما راحت تر می توانید میزان درخواست نئوپان خام و روکش ملامینه را در بازار درک کنید به همین دلیل است که تمامی برندها در مصنوعات چوبی حتما تولید نئوپان را در دستور کار خود قرار می دهند.

 

نحوه  تولید نئوپان سفید صادراتی به چه صورت میباشد ؟

نئوپان محصولی است که از خرده چوب های فرآوری شده مانند خاک اره که به همراه رزین یا چسب، فشرده شده اند ساخته می شود. این محصول چندین بار تحت فرآیند فشرده سازی قرار می گیرد تا خرده چوب ها و چسب خوب با هم ترکیب شوند. 

ترکیب نهایی به صورت مایع است که بعد از فشرده سازی به صورت ورق هایی با وزن متعادل و یکنواخت در می آید. این ورق ها پس از سرد شدن و سمباده کشیدن قابل استفاده می باشند. کارایی نئوپان سفید صادراتی  به دلیل قیمت مناسب، وزن سبک، قابلیت تزئین با انواع ورق ها از جمله ملامینه و… 

 

  • سرویس خواب 
  • سرویس مبلمان 
  • کابینت سازی 
  • ساخت انواع درب های چوبی  
  • تولید کمد و قفسه 
  • دکوراسیون داخلی ساختمان 

   معایب استفاده از نئوپان

  • این محصول اگر در معرض رطوبت قرار گیرد سطح آن متورم و پوسته پوسته می شود و رنگ آن تغییر می کند. بنابراین استفاده از نئوپان در محیط های مرطوب مناسب نیست.
  • نئوپان ظاهر چندان زیبایی ندارد و بیشتر در مواردی که ظاهر کار از اهمیت بالایی برخوردار نیست، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استحکام و مقاومت نئوپان کم است و تحمل بالایی در مقابل بار سنگین و فشار ندارد.
  • در ساخت نئوپان سفید صادراتی مواد شیمیایی استفاده می شود که این امر باعث می شود نئوپان سازگار با محیط زیست نباشد.

 

 

نئوپان سفید صادراتی از قیمت و وزن پایینی برخوردار می باشد و خرید آن از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد. اما توجه کنید که این متریال از مقاومت بالایی در برابر سایش، خوردگی، رطوبت، فشار و … برخوردار نمی باشد و به راحتی آسیب می بیند. از این نوع چوب معمولا در محل هایی که زیبایی کار مدنظر نمی باشد، استفاده می شود.

 

انواع نئوپان بر اساس روش ساخت :

نئوپان بر اساس روش ساخت به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

نئوپان حاصل از پرس صفحه ای

در این روش تولید، جهت طول ذرات تخته چوب مرتب می شود. این محصول به تخته های یکنواخت یک لایه، تخته های سه لایه، تخته های چند لایه و تخته های بدون لایه دسته بندی می شوند.

نئوپان حاصل از پرس قالبی

تفاوت این نوع نئوپان با نئوپان تولیدشده به روش پرس صفحه ای، در شکل صفحه پرس است. صفحات پرس قالبی به شکل های فرورفته، انحنادار، برجسته و پروفیل دار می باشند و حاصل کار ایجاد تخته هایی در اشکال متنوع است.

نئوپان حاصل از پرس غلتكی

 با استفاده از این روش می توان تخته چند لایه، سه لایه، یک لایه و بدون لایه تولید نمود.

انواع نئوپان بر اساس روکش آن

انواع نئوپان با توجه به روکش آن، شامل موارد زیر می باشد:

  • تخته چوب بدون روکش
  • تخته چوب با روکش طبیعی
  • تخته چوب با روکش مصنوعی

نئوپان با روکش ملامینه

یکی از معایب نئوپان این است، بدون روکش مصنوعی، زیبایی خاصی ندارد. از این رو به منظور افزایش زیبایی نئوپان، روی آن را با ورق های ملامینه، پوشش می ‌دهند. نئوپانی که به این شکل روکش دار می‌شوند. خوبی این روکش این است که ظاهر نئوپان را تقریبا شبیه به ام دی اف می‌کند. ولی خب از آنجایی که از استحکام و مقاومت بسیار کمتری نسبت به ام دی اف برخوردار است، قطعا کاربرد آن محدودتر می‌ شود.

نئوپان ‌هایی که با روکش ملامینه، دارای سطح براقی می شوند؛ از این برای ساخت وسایل تزیینی چوبی که تقریبا جنبه زیبایی آن اهمیت بیشتری دارد تا جنبه استحکام و مقاومت، کاربرد زیادی دارد

"<yoastmark

جهت ثبت سفارش لطفا فرم زیر را پر نمایید